41. osorske glazbene večeri, 17. srpnja – 21. kolovoza
Anali festivala bilježe do ove godine 678 održanih koncerata s 223 praizvedbe skladbi hrvatskih autora i 95 prvih suvremenih izvedbi iz riznice hrvatske glazbe. Tradicija je festivala i izbor pojedinoga hrvatskog skladatelja kao središnje osobnosti pojedine sezone pa su tako ovoljetne 41. Večeri bile posvećene skladatelju Josipu Štolceru Slavenskom (1896–1955), a u povodu 120. obljetnice njegova rođenja.
Kako bi festival dobio još primamljiviji sadržaj, a ponajprije želeći istaknuti izvođačke vrijednosti glazbenika, u okvir jubilarnih 40. Večeri 2015. uvela je tadašnja ravnateljica Ivana Kocelj tzv. mini festival i povjerila ga jednoj od u inozemstvu afirmiranih hrvatskih umjetnica, violončelistici Moniki Leskovar. Monika Leskovar dobila je priliku pozvati svoje prijatelje, na međunarodnim koncertnim podijima afirmirane soliste, te je zajedno s njima koncipirala programe za tri koncertne večeri. Uključivanje djela hrvatskih skladatelja i praizvođenje novih skladbi ostalo je standardom, a programi su birani prema afinitetima i izvođačkim preferencijama pozvanih glazbenika. Odlično primljena novost 40. OGV-a ponovljena je i ove godine te su na koncertima 26, 28. i 30. srpnja nastupili Giovanni Guzzo i Susanna Yoko Henkel, violine, Aleksandar Milošev i Danusha Waskiewicz, viole, Monika Leskovar i Giovanni Solima, violončela, te pijanist Giuseppe Andaloro.
Nama su najpoznatiji violinistica Susanna Yoko Henkel, koja od 2006. u Zagrebu vodi festival komorne glazbe, kao i violončelisti Giovanni Solima, skladatelj i solist svjetskoga glasa, i Monika Leskovar, glazbenica čije umijeće hrvatska javnost visoko cijeni. Odazvavši se pozivu za izvođenje hrvatske glazbe gosti festivala izeli su tri frotole Andrije Motovunjanina u obradbi za dvije viole i dva violončela, te 3. gudački kvartet Josipa Štolcera Slavenskog, te praizveli Klavirski trio Davorina Kempfa, narudžbu OGV-a za 2016.
Uključivanje djela Slavenskog na više koncertnih programa bilo je odlično oduživanje majstoru koji je u prvim desetljećima 20. stoljeća hrabro krčio putove konvencijama neopterećena glazbenog izričaja i postizao međunarodna priznanja nadasve izvornom i maštovitom glazbom. Izvedbe su pokazale visoke vrijednosti opusa kojim se Slavenski stavlja ravnopravno uz bok velikih europskih imena glazbe prošloga stoljeća. Izvedba 3. gudačkog kvarteta razotkrila je te vrijednosti zahvaljujući majstorstvu izvođača i njihovu pristupu djelu kao izvoru apartnih, ritmički bogatih i harmonijski originalnih rješenja.
Na koncertu 30. srpnja nazočan Davorin Kempf iskazao je zadovoljstvo nakon praizvedbe svojega Klavirskog trija, ostvarenja koje potvrđuje ne samo poznatu i potvrđenu skladateljsku ozbiljnost i inventivnost autora već i osobitu sposobnost da u tri izrazito kontrastna stavka, naslovljena Fantasia, Intermezzo i Danza, ostvari zapise u kojima hrvatska glazbena misao nadasve uspjelo povezuje tradiciju odabranog oblika sa smjelošću i samosvojnom nadahnutošću melodijsko-harmonijsko-ritmičkog osmišljavanja tijeka, a da pritom ostaje simpatično komunikativna, štoviše radosna, energična i razigrana. Dugotrajni pljesak brojne publike pokazao je odličan prijem Kempfova novog djela.
Stilski raspon djela koja su Monika Leskovar i njezini prijatelji izveli, od Dowlanda, Valentinija i Boccherinija, preko Haydna, Schuberta, Beethovena, Dvořáka, Čajkovskog i Ravela do Chicka Coree, oduševljavao je uvijek brojne slušatelje. A o izvedbama je moguće izreći samo pohvale. Primjerice Schubertov Klavirski trio u Es-duru, op. 100, D. 929, Beethovenova Sonata za klavir i violinu u A-duru, op. 47, br. 9, tzv. Kreutzerova, u obradbi za gudački kvintet ili pak Gudački sekstet u d-molu, op. 70, Uspomena na Firencu, Čajkovskog, kojim je mini festival zaključen, izvedeni su bravurozno, u svim tehničkim zahtjevima virtuozno, ali prije svega glazbeno promišljeno, uvjerljivo, nadahnuto, stilski primjerno i umjetnički predano. Bila su to tri koncerta za trajno pamćenje i želju da Monika Leskovar i sljedećeg ljeta dođe u Osor s izvrsnim glazbenim sumišljenicima i suradnicima.
Klikni za povratak